Znamenitosti Beograda: Most na Adi

 Najveći i najskuplji most u Beogradu svakako je Most na Adi koji spaja dve obale Save ,koji  ima šest saobraćajnih traka, dve pešačko-biciklističke staze I dva koloseka za metro. Najveći  je viseći most sa jednim pilonom, i predstavlja jednu od najvećih atrakcija Beograd na koju su beograđani ponosni. Ime je dobio po  rečnom ostrvu Ada Ciganlija, a za  javni saobraćaj  otvoren je 1. januara 2012.

Most na Adi, u Beogradu poznat i kao Đilasov most, drumski je i šinski most u Beogradu koji povezuje opštine Novi Beograd, Savski venac i Čukarica. Most je predviđen kao deo beogradskog Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) koji bi povezivao Novi Beograd i Zvezdaru. Bilo je predviđeno da će most zajedno sa pristupnim saobraćajnicama koštati 161 milion evra. Most na Adi je koštao 161 milion evra, što je potvrđeno u izveštaju Državne revizorske agencije (DRI), a 85% je finansiran sredstvima iz kredita Evropske investicione banke (EIB).

Godine 1923, arhitekta Đorđe Kovaljevski je uradio prvu urbanističku skicu Beograda sa mostom preko Ade Ciganlije. U vreme kada je Beograd poprimao prva obeležja evropskih metropola futuristički orijentisani planeri saobraćaja predvideli su pojedine deonice saobraćajnice koju mi danas zovemo Unutrašnji magistralni poluprsten. Ova saobraćajnica ili njeni pojedini segmenti postojala je u ranijim planovima sa donekle izmenjenim položajem pod različitim imenima: magistralni prsten, transverzala, istočna tangenta. Ono što je bilo svima zajedničko je most preko Ade Ciganlije.

Коментари

Популарни постови са овог блога

„Dok umire sve što vredi, lopov mirno u fotelji sedi“: Brutalna poruka navijača Partizana o kojoj bruji Srbija

Mitrović izveo najneobičniji penal: Ovo se skoro nikada ne događa

„Sad svi hoće na basket“: Jokić oduševio slikom ispred kuće u Somboru