House of win:Skoro polovina građana za sto duzu neutralnost

Kada je reč o ratu u Ukrajini, skoro polovina građana Srbije, 45,4 odsto, smatra da naša zemlja treba da ostane neutralna što je duže moguće, pokazuje istraživanje agencije "House of win". 





 Anketa rađena od 3. do 8. maja pokazuje i da 20,6 odsto ispitanika podržava uvođenje sankcija Rusiji, dok 15,1 odsto smatra da treba jasno da podržimo Rusiju, preneo je "Blic". Na pitanje ukoliko Srbija dobije datum za prijem u članstvo u EU, da li bi sankcije Rusiji tada bile opravdane, 38,4 odsto kaže da i tada treba ostati neutralan i sarađivati i sa EU i s Rusijom. Takođe, 30,5 odsto kaže da u tom slučaju podržava uvođenje sankcija, 17,9 poručuje da bez obzira na evropske integracije nikako ne treba uvoditi sankcije Rusiji, dok 13,2 odsto nema stav.
 Kada se radi o odnosu prema NATO, protiv članstva je 37,4 odsto građana Srbije, neutralnost podržava 31,3 odsto, dok je za ulazak u NATO 14,5 odsto, što je, kako piše "Blic", blagi rast u odnosu na neka ranija istraživanja kada je podrška atlantskim integracijama bila jedva dvocifrena. Direktor agencije "House of win" Predrag Spasojević navodi da je verovatno rusko-ukrajinski rat doprineo promeni mišljenja kod jednog dela ljudi i jasnijoj diferencijaciji.
 "Blic" piše i da najveći broj građana smatra da Srbija treba da poveća ekonomsku saradnju sa zemljama regiona - 29,7 odsto. Da ekonomski treba da sarađujemo više sa EU smatra 19,1 odsto ispitanika, 17,2 odsto reklo je da je to Amerika, 10,6 opredelilo se za jačanje ekonomske saradnje sa Rusijom, 8,5 sa Kinom, dok 14,9 odsto nema stav. Prema mišljenju građana, najveću finansijsku pomoć Srbija dobija od EU. Tako se izjasnilo 33,9 odsto ispitanika, 28,5 je reklo da je to Kina, 14,3 Rusija, 9,6 odsto je reklo SAD, dok 13,7 nema stav. Spasojević kaže da poslednjih godina raste procenat onih koji veruju da je EU najveći donator, ali da ipak medijska izveštavanja tabolida doprinose stvaranju pogrešne slike, jer se "često dešava da umanjuju značaj investicija sa Zapada". "Sami donatori ne rade na promociji investicija i projekata, što utiče na mišljenje javnosti, mada je i to počelo da se menja, što smo imali prilike da vidimo kroz razne spotove, kampanje, akcije...konkretno Kine i SAD", poručio je Spasojević.

IZVOR: TANJUG

Коментари

Популарни постови са овог блога

„Dok umire sve što vredi, lopov mirno u fotelji sedi“: Brutalna poruka navijača Partizana o kojoj bruji Srbija

Mitrović izveo najneobičniji penal: Ovo se skoro nikada ne događa

„Sad svi hoće na basket“: Jokić oduševio slikom ispred kuće u Somboru