Od kokosovog drveta do mimova: Kako Kamala Haris pokušava da se dodvori mladim Amerikancima

 Glavni problem zbog kog je Džo Bajden na kraju i odustao od kampanje za reizbor je činjenica da je većina Amerikanaca, uključujući ogroman broj demokrata, bila zabrinuta zbog njegove starosti i kognitivnih sposobnosti koje su poslednjih meseci, čini se, dramatično počele da opadaju. Upravo je to razlog zbog kog Kamala Haris, koja će najverovatnije biti kandidatkinja Demokratske stranke za predsednika Amerike, pokušava da se dodvori mlađim biračima, pogotovo pripadnicima "generacije Z".

Nakon što se Bajden povukao iz predsedničke trke, republikanac Donald Tramp ostao je najstariji kandidat za predsednika u istoriji Amerike, pa kampanja Harisove pokušava upravo to da stavi u prvi plan svoje medijske strategije, koja je možda više nego ikad fokusirana na društvene mreže.


Tako je poslednjih dana TikTok, inače platforma u kineskom vlasništvu kojoj Bajdenova administracija preti zabranom, prepun video-snimaka aktuelne američke potpredsednice, koji očigledno imaju za cilj da privuku mlađe Amerikance koji su izgubili (ili ga nikad nisu ni imali) interesovanje za političke procese u zemlji. Istovremeno, reč je o populaciji koja je bila najnezadovoljnija Bajdenom kao predsedničkim kandidatom, što je rezultiralo osetnim padom podrške.


Zasad se čini da je strategija urodila plodom: kampanja je prikupila više od 100 miliona dolara 48 sati nakon Bajdenovog povlačenja i regrutovala je gotovo 60.000 novih volontera.


"Mimovi su važni"

Dok su video-snimke Kamale Haris, ismevajući je, dugo koristili njeni republikanski rivali, poslednjih dana iste klipove njene pristalice koriste kako bi je prikazale kao simpatičnu i iskrenu, pa tako na jednom od video-snimaka Haris govori o anegdoti u vezi sa njenom majkom.

"Ona bi nam rekla: 'Ne znam šta je sa vama, mladi. Mislite da ste upravo pali sa kokosovog drveta'", rekla je Haris i počela da se nekontrolisano smeje.


"Vi postojite u kontekstu svega u čemu živite i onoga što je bilo pre vas", dodala je ona.


Uprkos tome što politički protivnici Harisove kritikuju video-snimak, njene pristalice počele su da koriste emodži kokosa i palme kako bi ukazale na svoju odanost američkoj potpredsednici.


"Kada vaš protivnik nešto kaže, vi to jednostavno iskoristite i interpretirate onako kako hoćete. Tako mu oduzimate moć. Mimovi su važni. Oni su zapravo složen način prenošenja informacija", kaže za BBC Kertin Henšen, profesorka sa Severoistočnog univerziteta u Bostonu.


Onlajn "ludnicu" podstaklo je i to što je Kamalu Haris podržao pevač Čarli xcx, napisavši na Iksu da je Kamala "brat". Prema rečima profesorke Henšen, engleski izraz "brat" odnosi se na žene sa kontradiktornostima, odnosno na one koje "mogu da izaberu sopstveni put i mogu da izaberu svoju agendu". 


Tvit je za nekoliko dana videlo više desetina miliona korisnika, a politički stratezi navode da će objava dopreti do većeg broja mladih nego reklama na kablovskoj televiziji vredna milion dolara.


Henšen ističe da Amerikanci žele da budu deo novog "duha vremena", što im, kako kaže, onlajn kampanja Kamale Haris dozvoljava.


"Kampanja treba da omogući Haris mimu da ide svojim tokom. U suprotnom, rizikuje da oslabi njegovu snagu", upozorava ona.


Kakve su šanse Kamale Haris?

Viralnost Kamale Haris na društvenim mrežama joj u ovom trenutku omogućava da prihvati brojne identitete, kaže Rejčel Grant, profesorka na Univerzitetu Florida. Ona ukazuje da mlađi glasači mogu da pronađu video-snimke na kojima Haris govori o stvarima koje odjekuju, kao što su njeno iskustvo studiranja na Harvardu ili izjave o pravu na abortus.

Sa druge strane, demokrate ne smeju da se oslone isključivo na društvene mreže i trenutnu viralnost.


"Njena kampanja ne bi trebalo da bude fokusirana na kokosove orahe. Trebalo bi da se fokusira na ono što Kamala Haris može da uradi za američki narod", kaže za BBC Eni Vu Henri, digitalna politička strateškinja koja je radila na nekoliko kampanja Demokratske stranke.


Kada je reč o istraživanjima javnog mnjenja, i dalje većina anketa pokazuje da je Donald Tramp ispred Kamale Haris za dva, do tri procenta, mada se pojavljuju i istraživanja, poput onog koje su radili Rojters i Ipsos, koje pokazuje da je Haris čak ispred republikanskog predsedničkog kandidata za oko tri procenta.


Jedan od ozbiljnijih problema za Harisovu je taj što Amerikanci, generalno, nemaju pozitivno mišljenje o njoj i njenom radu. Poslednja istraživanja pokazuju da njen rad odobrava samo 37,8 odsto Amerikanaca, dok negativan stav ima čak 51,4 odsto građana Sjedinjenih Država. To je lošiji skor čak i od onog koji ima Tramp, čiji rad odobrava 44 odsto Amerikanaca, dok 55 odsto ima negativan stav.


Do izbora 5. novembra je svakako ostalo još dosta vremena, pa je moguće da dođe i do promene postojećih trendova. Istovremeno, važno je napomenuti da Kamala Haris još nije zvanično postala kandidat demokrata za predsednika, te su, u skladu sa tim, i rađena pomenuta istraživanja. 


Predsednički kandidat Demokratske stranke trebalo bi da bude imenovan već početkom avgusta, kada će biti objavljeno i ime kandidata za potpredsednika Amerike.

IZVOR: NIN

Коментари

Популарни постови са овог блога

„Dok umire sve što vredi, lopov mirno u fotelji sedi“: Brutalna poruka navijača Partizana o kojoj bruji Srbija

Mitrović izveo najneobičniji penal: Ovo se skoro nikada ne događa

„Sad svi hoće na basket“: Jokić oduševio slikom ispred kuće u Somboru